راه نو |
دارد زمان آمدنت دیر می شود/ دارد جوان سینه زنت پیر می شود/ تاثیر گریه های غریبانه شماست/ دنیا غروب جمعه چه دلگیر می شود/ --------- پیچیده شمیمت همه جا ای تن بی سر چون شیشه عطری که درش گمشده باشد/ --------- یا حسین........................................................................................ [ پنج شنبه 90/9/24 ] [ 9:51 عصر ] [ امیرعباسی ]
غدیر کربلای عوام بود وکربلا غدیر خواص. در غدیر با آنکه بیعت گرفته شد جفا شد ودر کربلابا آنکه بیعت بر داشته شد،وفا شد ----------- دهه ی اول هم تمام شد حتی فکر کردن بهش هم سخته............ یعنی محرم بعدی رو می بینیم....................... نمی دونم ------------- ای آب فرات از کجا می آیی نا صاف ولی چه باصفا می آیی خود را نرساندی بر لب خشک حسین دیگر به چه رو به کربلا می آیی [ شنبه 90/9/19 ] [ 7:57 عصر ] [ امیرعباسی ]
روضه سیدالشهدا برای حفظ مکتب سیدالشهداست. آن کسانی که میگویند روضه سیدالشهدا را نخوانید،اصلا نمیفهمند مکتب سیدالشهدا چه بوده و نمیدانند یعنی چه، نمیدانند این گریهها و این روضهها حفظ کرده این مکتب را. الان ? 1400?سال است که با این منبرها با این روضهها و با این مصیبتها و با این سینهزنیها ما را حفظ کردهاند. سیدالشهدا را این گریهها حفظ کرده است مکتبش را، این مصیبتها و داد و قالها حفظ کرده ، این سینه زنیها و این دستجات ... اینها حفظ کرده... هیاهو میخواهد، هر مکتبی هیاهو میخواهد، باید پایش سینه بزنند، هر مکتبی تا پایش سینه زن نباشد، تا پایش گریه کن نباشد، تا پایش توی سر وسینه زدن نباشد حفظ نمیشود ... این گریه ها زنده نگه داشته مکتب سیدالشهدا را، این ذکر مصیبتها زنده نگه داشته مکتب سیدالشهدا را. امام خمینی(ره) سیر تکاملی نفس آدمی طی مراحلی بوجود می آید. او از نفس حیوانی و درجات پست تا بجایی می رسد که خداگونه می شود، به درجه رضای الهی می رسد و شعر معروف «رسد آدمی به جایی که بجز خدا نبیند» درباره اش صدق می کند. هنگامی که درباره امام حسین(ع) بحث می کنیم می بینیم در آخرین کلماتی که در روز عاشورا یعنی پیش از شهادت بر لبان مبارکش جاری می شود این است: «الهی رضاً بِقَضائِک، صَبراً علی بلائِک، تسلیماً لامر مولاه، لامعبود سواک، یا غیاث المستغیثین» [ جمعه 90/9/4 ] [ 5:10 عصر ] [ امیرعباسی ]
|
|
[ طراحی : نایت اسکین ] [ Weblog Themes By : night skin ] |