سفارش تبلیغ
صبا ویژن


راه نو

تقدیم به همه غارتگران بیت المال

آن چه خواهید خواند ماجرایی است کاملا واقعی که توسط یک شاهد عینی روایت و ثبت شده و هنوز راوی آن(ابوالفضل کاظمی) زنده است.

اگرچه از ماجرای امیرالمومنین(علیه السلام) و شمع بیت المال 1400 سال می گذرد اما از زمان وقوع این ماجرا یعنی سال 1362 تنها حدود یک ربع قرن گذشته است و هنوز راوی آن( سردار ابوالفضل کاظمی) زنده است. اما اسفا که دل های بسیاری به اندازه یک هزاره از آن سال های دور گشته. هرچه فکر کردم برای این مطلب چه عنوانی انتخاب کنم که حرام نشود ، فقط همین به ذهنم رسید: « تقدیم به همه غارتگران بیت المال» ، هرچند که انباشت مال حرام در شکم های برآمده ، مجالی برای تامل و تحول باقی نمی گذارد. ادامه مطلب...

[ دوشنبه 89/9/29 ] [ 11:22 عصر ] [ امیرعباسی ]

نویسنده ارجمند کتاب «مکیال المکارم»، در بخش چهارم کتاب خود، جمال و زیبایی حضرت مهدی(ع) را یکی از ویژگی‏های آن حضرت می‏شمرد و می‏نویسد:«بدان که مولای ما حضرت صاحب‏الزمان(ع)، زیباترین و خوش صورت‏ترین مردم است؛ زیرا شبیه‏ترین مردم به پیامبر اکرم(ص) است».1
ادامه مطلب

[ یکشنبه 89/9/28 ] [ 12:15 صبح ] [ امیرعباسی ]
مناجات با خدا از شهید چمران

مناجاتی زیبا با خدا به قلم شهید دکتر "مصطفی چمران"


خدایا
عذر میخواهم از این که بخود اجازه میدهم که با تو راز و نیاز کنم
عذر میخواهم که ادعا های زیاد دارم در مقابل تو اظهار وجود میکنم
در حالی که خوب میدانم وجود من ضائیده ی اراده من نیست و بدون خواسته ی تو هیچ و پوچم ,
عجیب آنکه
از خود میگویم
منم میزنم
خواهش دارم و آرزو میکنم
خدایا...
تو مرا عشق کردی که در قلب عشاق بسوزم
تو مرا اشک کردی که در چشم یتیمان بجوشم
تو مرا آه کردی که از سینه ی بیوه زنان و دردمندان به آسمان صعود کنم
تو مرا فریاد کردی که کلمه ی حق را هر چه رسا تر برابره جباران اعلام نمایم
تو تار و پود وجود مرا با غم و درد سرشتی
تو مرا به آتش عشق سوختی
تو مرا در توفان حوادث پرداختی , در کوره ی غم و درد گداختی
تو مرا در دریای مصیبتو بلا غرق کردی
و در کویره فقر و هرمان و تنهائی سوزاندی.
خدایا ...
تو به من
پوچی لذات زود گذر را نمودی
ناپایداری روزگار را نشان دادی
لذت مبارزه را چشاندی
ارزش شهادت را آموختی
خدایا
تو را شکر میکنم
که از پوچی ها و ناپایداریها و خوشیها و قید و بندها آزادم نمودی
و مرا در توفانهای خطرناک حوادث رها کردی و در غوغای حیات در مبارزه ی با ظلم و کفر غرقم
نمودی و مفهوم واقعی حیات را به من فهماندی.
فهمیدم : سعادت حیات در خوشی و آرامش و آسایش نیست
بلکه در درد و رنج و مصیبت و مبارزه با کفر و ظلم
و بالاخره شهادت است

[ سه شنبه 89/9/23 ] [ 10:30 صبح ] [ امیرعباسی ]
نظر اندیشمندان و سیاستمداران شرق و غرب درباره عاشورا

حماسه ماندگار عاشورا و تاثیر بی‌بدیل آن بر مسیر آزادی‌خواهی در طول تاریخ، از آن دست حوادث تاریخی است که هرگز در قالب یک دین و آیین نمی‌گنجد و آزاداندیشان و متفکران اقصی نقاط عالم آن را بررسی و بر حقانیت چنین واقعه حیات‌‌بخشی برای اسلام و آزادی‌خواهی در جهان، سر تعظیم فرود می‌آورند؛ همچنان که در ادامه نظر برخی بزرگان و سیاست‌مداران و اندیشمندان غیر شیعه را در این زمینه خواهید خواند.

مهاتما گاندی (رهبر استقلال هند)
من زندگی امام حسین (ع)، آن شهید بزرگ اسلام را بدقت خوانده‌ام و توجه کافی به صفحات کربلا نموده‌ام و بر من روشن شده است که اگر هندوستان بخواهد یک کشور پیروز گردد، بایستی از سرمشق امام حسین (ع) پیروی کند.

محمدعلی جناح (قائد اعظم پاکستان)
هیچ نمونه‌ای از شجاعت، بهتر از آنکه امام حسین(ع) از لحاظ فداکاری و تهور نشان داد در عالم پیدا نمی‌شود. به عقیده من تمام مسلمین باید از سرمشق این شهیدی که خود را در سرزمین عراق قربان کرد پیروی نمایند.

چارلز دیکنز(نویسنده‌ معروف انگلیسی)
اگر منظور امام حسین(ع) جنگ در راه خواسته‌های دنیایی بود، من نمی‌فهمم چرا خواهران و زنان و اطفالش به همراه او بودند؟ پس عقل چنین حکم می‌نماید که او فقط به خاطر اسلام، فداکاری خویش را انجام داد.

ادوارد براون (مستشرق معروف انگلیسی)
آیا قلبی پیدا می‌شود که وقتی درباره‌ کربلا سخن می‌شنود، آغشته با حزن و الم نگردد؟ حتی غیرمسلمانان نیز نمی‌توانند پاکی روحی را که در این جنگ اسلامی در تحت لوای آن انجام گرفت انکار کنند.

توماس ماساریک
‌گرچه کشیشان ما هم از ذکر مصائب حضرت مسیح(ع) مردم را متأثر می‌سازند، ولی آن شور و هیجانی که در پیروان حسین(ع) یافت می‌شود در پیروان مسیح یافت نخواهد شد و گویا سبب این باشد که مصائب مسیح در برابر مصائب حسین (ع) مانند پرکاهی است در مقابل یک کوه عظیم پیکر.

ماربین آلمانی (خاورشناس)
حسین (ع) با قربانی کردن عزیزترین افراد خود و با اثبات مظلومیت و حقانیت خود، به دنیا درس فداکاری و جانبازی آموخت و نام اسلام و اسلامیان را در تاریخ ثبت و در عالم بلند آوازه ساخت. این سرباز رشید عالم اسلام به مردم دنیا نشان داد که ظلم و بیداد و ستمگری پایدار نیست و بنای ستم هرچه ظاهراً عظیم و استوار باشد، در برابر حق و حقیقت چون پر کاهی بر باد خواهد رفت.

بنت الشاطی (نویسنده و مفسر عرب)
زینب، خواهر حسین بن علی (ع) لذت پیروزی را در کام ابن‌زیاد و بنی امیه خراب کرد و در جام پیروزی آنان قطرات زهر ریخت، در همه‌ حوادث سیاسی پس از عاشورا، همچون قیام مختار و عبدالله بن زبیر و سقوط دولت امویان و برپایی حکومت عباسیان و ریشه دواندن مذهب تشیع، زینب قهرمان کربلا نقش برانگیزنده داشت.

عباس محمود عقاد (نویسنده و ادیب مصری)
جنبش حسین(ع)، یکی از بی‌نظیرترین جنبش‌های تاریخی است که تاکنون در زمینه دعوتهای دینی یا نهضت‌های سیاسی پدیدار گشته است... دولت اموی پس از این جنبش، به قدر یک عمر انسان طبیعی دوام نکرد و از شهادت حسین تا انقراض آنان بیش از شصت سال و اندی نگذشت.

آنتوان بارا (مسیحی)
اگر حسین(ع) از آن ما بود، در هر سرزمینی برای او بیرقی برمی‌افراشتیم و در هر روستایی برای او منبری برپا می‌نمودیم و مردم را با نام حسین(ع) به مسیحیت فرا می‌خواندیم.

گیبون (مورخ انگلیسی)
با آنکه مدتی از واقعه کربلا گذشته و ما هم با صاحب واقعه هم‌وطن نیستیم، مع ذلک مشقات و مشکلاتی که حضرت حسین (ع) تحمل نموده، احساسات سنگین‌دل‌ترین خوانندن را برمی‌انگیزد، چندانکه یک نوع عطوفت و مهربانی نسبت به آن حضرت در خود می‌یابد.

سرپرس سایکس (خاورشناس انگلیسی)
حقیقتاً آن شجاعت و دلاوری که این عده قلیل از خود بروز دادند، به درجه‌ای بوده است که در تمام این قرون متمادی هر کسی آن را شنید،‌ بی‌اختیار زبان به تحسین و آفرین گشود، این یک مشت مردم دلیر غیرتمند، مانند مدافعان ترموپیل، نامی بلند غیرقابل زوال برای خود تا ابد باقی گذاشتند.

عبدالحمید جوده السخار (نویسنده مصری)
حسین (ع) نمی‌توانست با یزید بیعت کند و به حکومت او تن بدهد، زیرا در آن صورت،‌ بر فسق و فجور، صحه می‌گذاشت؛ ارکان ظلم و طغیان را محکم می‌کرد و بر فرمانروایی باطل تمکین می‌نمود. اما حسین(ع) به اینها راضی نمی‌شد،‌ گرچه اهل و عیالش به اسارت افتند و خود و یارانش کشته شوند.

توماس کارلایل (خاورشناس مشهور انگلیسی)
بهترین درسی که از تراژدی کربلا می‌گیریم این است که حسین(ع) و یارانش ایمان استوار به خدا داشتند. آنها با عمل خود روشن کردند که تفوق عددی در جایی که حق با باطل روبرو می‌شود اهمیتی ندارد. پیروزی حسین (ع) با وجود اقلیتی که داشت موجب شگفتی من است.
........................
منبع: کتاب فرهنگ عاشورا


[ جمعه 89/9/19 ] [ 11:46 عصر ] [ امیرعباسی ]
هزینه پنتاگون؛ ثانیه‌ای 20 هزار دلار

هزینه وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) رقمی بالغ بر 20 هزار دلار در ثانیه است. 

به گزارش ادیان نیوز به نقل از ایرنا، شبکه تلویزیونی سی.ان.ان روز جمعه طی گزارشی در مورد هزینه سرسام آور پنتاگون، با لفظ "تیک، تیک، تیک ..." (شماره انداز هزینه) گزارش خود را آغاز کرد.

رابرت گیتس وزیر دفاع آمریکا بودجه ای بالغ بر 700 میلیارد دلار را برای سال 2011 میلادی درخواست کرده است.
سی.ان.ان گزارش کرد، با این رقم می توان تمام خودروها در سراسر آمریکا را به هر میزان که خواسته باشید در طی سال پر کرد و یا اینکه برای هر نوزاد، کودک و نوجوان آمریکایی 10 رایانه لب تاپ خرید.


این درحالی است که وزیر دفاع آمریکا از صرفه جویی یکصد میلیارد دلاری طی پنج سال آینده خبر داد که گزارشگر این برنامه به طعنه گفت: "این اقدام خوبی است، آقای وزیر!"
این شبکه خبری گزارش داد: آمریکا هم اکنون 500 پایگاه نظامی در سراسر جهان، به غیر از افغانستان و عراق دارد که هزینه چنین پایگاه هایی سر به صدها میلیارد دلار می زند.

باک مک کویین نماینده کنگره آمریکا به سی.ان.ان گفت که این رقمی فزاینده برای بودجه نظامی پنتاگون است.
تینا جونز مدیر سابق بودجه وزارت دفاع آمریکا در مورد کاهش هزینه های این وزارتخانه پرخرج آمریکایی، به دو گزینه کاهش نظامیان و یا کاستن از هزینه مراقبت از مصدومان جنگی اشاره کرد.

بخشی از صرفه جویی هزینه پنتاگون طی پنج سال آینده به کاهش بودجه مراقبت از مصدومان و معلولان نظامی آسیب دیده در جنگ های آمریکا باز می گردد، این کاهش رقمی معادل 65 میلیارد دلار خواهد بود.

سی.ان.ان با تاکید گفت: دقایقی که شما این گزارش را مشاهده کردید و شماره انداز گوشه تصویر در حال شماره اندازی بود، پنتاگون در همین مدت زمان کوتاه، بیش از سه میلیون دلار هزینه داشت.
به گفته کارشناسان، بودجه نظامی و امنیتی آمریکا از سال 2001 میلادی -زمان تجاوز نظامی این کشور به افغانستان- رشدی 119 درصدی داشته است.

 

 


[ دوشنبه 89/9/15 ] [ 12:28 صبح ] [ امیرعباسی ]
   1   2      >
درباره وبلاگ

امیرعباسی
دل نوشته های یک بسیجی
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
موضوعات وب
آرشیو مطالب
امکانات وب
بازدید امروز: 7
بازدید دیروز: 3
کل بازدیدها: 70084

[ طراحی : نایت اسکین ] [ Weblog Themes By : night skin ]